W drugiej połowie listopada EMP ogłosi dostawcę platformy dla Izery

W rozmowie WNP.PL prezes ElectroMobility Poland Piotr Zaremba opowiada o tym jak wyglądały negocjacje, skąd wzięły się opóźnienia, co Izerze da współpraca z wybranym dostawcą, jakie są postępy w realizacji projektu i czego możemy spodziewać się w najbliższym czasie. Deklaruje również, że jeszcze w tym miesiącu EMP ogłosi kto jest dostawcą platformy i nakreśli plany na najbliższą przyszłość.

W drugiej połowie listopada ogłosimy wybór platformy i pokażemy wybraną technologię, oraz zaprezentujemy partnera. Myślę, że wybrana przez nas technologia jak i renoma partnera rozwieje wiele wątpliwości co do naszego projektu, związanych z tym, czy jesteśmy w stanie dostarczyć na rynek samochód, który będzie w stanie konkurować z obecnymi już na nim modelami

mówi szef EMP w rozmowie z portalem. Zauważa, że proces wyboru platformy okazał się dłuższy i bardziej złożony niż wcześniej zakładano.

Kiedy jest się stosunkowo małym startupem z Polski, to wychodząc do największych motoryzacyjnych gigantów i chcąc kupić coś, co mają potencjalnie najcenniejszego, czyli technologie, które decydują o ich konkurencyjności, trzeba się nastawić na wielomiesięczny proces budowy zaufania, zanim te firmy zaczną przedstawiać poważne, satysfakcjonujące dla nas propozycje

podkreślił. Zauważył również, że na wydłużenie negocjacji wpłynęły wydarzenia o globalnej skali – takie jak wybuch pandemii czy wojny w Ukrainie – które trudno było przewidzieć, a które wymusiły także czasochłonną aktualizację niektórych założeń biznesowych i ponowne otwarcie niektórych wcześniej, już zamkniętych rozdziałów negocjacji.

Tak będzie wyglądała fabryka Izera. W drugiej połowie Listopada ElectroMobility Poland ogłosi dostawcę platformy dla Izery

Warunki współpracy były nie mniej ważne niż czas

Można było wcześniej wybrać inną platformę, ale nam zależało na tej konkretnej, bo jej parametry, ale także relacja biznesowa, którą się udało nawiązać z jej producentem, rekompensują długi czas oczekiwania

podkreślił prezes EMP. Zaznaczył, że wynegocjowane ramy współpracy pozwalają nam też budować długoterminową relację biznesową.

Wybór platformy to ważny, ale tylko pierwszy krok, który trzeba zrobić, żeby ten projekt zakończył się długoterminowym sukcesem. Miarą sukcesu nie jest uruchomienie produkcji, tylko to, by projekt utrzymał się na rynku i był konkurencyjny i rentowny przez kolejnych 20 – 30 lat. Dlatego tak ważne są dla nas aspekty biznesowe – współdzielenie łańcucha dostaw, inne opcje współpracy w przyszłości – powiedział.

Piotr Zaremba odniósł się także do postępów w budowie fabryki Izery w Jaworznie. – Proces wejścia w posiadanie terenu w Jaworznie okazał się bardziej skomplikowany niż zakładaliśmy. Nadal uważamy, że to jest najlepsza lokalizacja, ale sprawy formalne zabierają więcej czasu niż przewidywaliśmy w naszych planach. Dziś pracuje nad tym prezydent Jaworzna wraz z Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną. Wszyscy podzielają nadzieję, że na przełomie roku zaczną się już pierwsze prace przygotowawcze nie tylko pod kątem fabryki Izery, ale całego Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego – mówił. Zauważył, że dzięki współpracy z firmą Durr Systems, potem z inwestorem zastępczym, firmą Prochem, EMP opracowało projekt koncepcyjny fabryki, a teraz pracuje nad projektem budowlanym. Jego zdaniem mimo wydłużenia procesu przekazania terenu prace wykonane w ostatnim czasie pozwolą na realizację inwestycji w terminie zgodnym z założonymi celami biznesowym.

Tak będzie wyglądała fabryka Izera. W drugiej połowie Listopada ElectroMobility Poland ogłosi dostawcę platformy dla Izery

Negocjacje lubią ciszę

Szef EMP odniósł się także do ograniczonej komunikacji jaką w ostatnim czasie prowadziła spółka.

Kupienie sobie trochę spokoju, ciszy medialnej to była nasza świadoma decyzja. Duże, międzynarodowe negocjacje lubią ciszę i często najwięcej w takich rozmowach osiąga się wówczas, kiedy nie ma wokół nich głośnej, publicznej dyskusji – powiedział. – Teraz jesteśmy gotowi, żeby pokazać efekty naszych prac i w drugiej połowie listopada ujawnić więcej szczegółów – podsumował.

Całą publikację możecie przeczytać na portalu. W nim można obejrzeć także niepublikowane dotąd plany i wizualizacje fabryki Izery w Jaworznie. Więcej informacji na temat projektu oraz daty ogłoszenia dostawcy platformy wkrótce znajdzie się na naszej stronie oraz w kanałach w mediach społecznościowych.

Zobacz również:

Pełna treść publikacji >
Profil Izera na FB >
Profile ElectroMobility Poland na LinkedIn >

Najczęściej czytane

Fabryka Izery powstanie w Jaworznie. Produkcja ruszy w 2024

Czytaj więcej

AC/DC – ładowanie prądem stałym lub przemiennym

Czytaj więcej

Czy auto elektryczne ma standardowy akumulator 12V?

Czytaj więcej

Jak działa hamowanie w autach elektrycznych?

Czytaj więcej

Czy e-samochody mają skrzynie biegów?

Czytaj więcej

Przestronność, design, nowoczesne technologie – czym wyróżnia się Izera?

Czytaj więcej