W dniach 15-18 kwietnia br. przedstawiciele ElectroMobility Poland wzięli udział w 10. edycji New Energy Industry Chain Expo 2025 (CLNB 2025) – jednego z najważniejszych wydarzeń branży nowych technologii energetycznych w Azji, organizowanego w Suzhou (Jiangsu, Chiny). Konferencja objęła 15 forów tematycznych, poświęconych kluczowym elementom łańcucha wartości sektora NEV (New Energy Vehicles): od pozyskiwania surowców krytycznych, przez materiały i komponenty bateryjne, po magazynowanie energii, recykling i transformację systemów energetycznych.

Szczególnym punktem programu było Poland Investment Forum: Future Battery and New Energy Strategic Investment, zorganizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH). Forum otworzył Paweł Pudłowski, wiceprezes PAIH, który podkreślił zaangażowanie Polski w rozwój partnerstw handlowych i innowacyjnych z Azją. Prezentacje przedstawili również przedstawiciele ElectroMobility Poland oraz Colliers, a w wydarzeniu uczestniczyli także reprezentanci Invest in Pomerania.
Podczas panelu „Poland’s EV Strategic Hub – Core Partner in the NEV Industry and Incubator for Battery Value Chain Growth” zespół ElectroMobility Poland przedstawił spojrzenie na wyzwania i trendy kształtujące globalny łańcuch dostaw: fragmentację regulacyjną, bariery instytucjonalne oraz makroekonomiczne ograniczenia wpływające na rozwój zintegrowanych powiązań przemysłowych.
W trakcie wydarzenia zaprezentowano również nowy projekt inwestycyjny ElectroMobility Poland.
W skład delegacji EMP weszli:
- Łukasz Maliczenko, wiceprezes zarządu,
- Beata Białoń-Dudek, dyrektor ds. zakupów i rozwoju dostawców,
- Joanna Podkowa, kierownik ds. rozwoju dostawców strategicznych.

Jak podkreśliła Beata Białoń-Dudek:
„Polska ma realną szansę, by stać się ważnym punktem na mapie europejskiej elektromobilności. Ale to nie stanie się samo – potrzebne są współpraca, koordynacja działań i jedna spójna strategia.”
Joanna Podkowa zwróciła uwagę na globalny kontekst wyzwań:
„Stajemy dziś nie tylko przed szansami, ale i przed bardzo konkretnymi zagrożeniami – technologicznymi, politycznymi i infrastrukturalnymi. Elektromobilność nie jest już niszą. To przemysł, technologia, bezpieczeństwo i strategiczne partnerstwa.”
Ważnym elementem delegacji było także uczestnictwo w Auto Shanghai 2025 – jednym z najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych na świecie. Tegoroczna edycja targów, skupiona wokół elektromobilności i sztucznej inteligencji, zgromadziła blisko 1000 wystawców z całego świata.
Wiceprezes zarządu ElectroMobility Poland, Łukasz Maliczenko, reprezentując firmę na miejscu, odbył szereg rozmów biznesowych z przedstawicielami wiodących firm branżowych, dotyczących technologii, inwestycji i przyszłych kierunków rozwoju.
Jak podkreślił:
„Targi Auto Shanghai to przestrzeń, w której wizje spotykają się z realnymi planami. Tylko aktywna obecność w międzynarodowym obiegu technologicznym i przemysłowym daje realną szansę na budowę pozycji w przyszłościowym łańcuchu wartości.”
Zwrócił również uwagę na zmieniającą się dynamikę rozwoju motoryzacji w skali globalnej:
„Niezwykłe tempo rozwoju motoryzacji chińskiej pokazuje, że kluczowym czynnikiem jest otwartość na międzynarodowe partnerstwa technologiczne, połączona z determinacją w budowaniu własnych marek i kompetencji technologicznych. To lekcja, z której Europa, w tym Polska, powinna wyciągać wnioski.”
Odnosząc się do przyszłości sektora, Łukasz Maliczenko wskazał:
„W dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji musimy aktywnie poszukiwać rozwiązań, które pozwolą Polsce nie tylko utrzymać pozycję, ale także wskoczyć na wyższy poziom.”
ElectroMobility Poland konsekwentnie realizuje projekt budowy hubu produkcyjno-rozwojowego zorientowanego na rozwój nowoczesnych technologii elektromobilności i baterii wysokiego napięcia. Projekt ten wpisuje się w szerszą europejską strategię wzmacniania odporności gospodarczej oraz suwerenności technologicznej.
