Jak wynika z badania KANTAR przygotowanego dla ElectroMobility Poland, dla 32 proc. badanych elektromobilność jest szansą rynkową dla stworzenia nowej, polskiej specjalizacji. I choć 13 proc. uważa, że brakuje nam doświadczenia w temacie elektromobilności, to 79 proc. Polaków chce, by Polska posiadała własną markę samochodów elektrycznych.
Badanie oceny sytuacji gospodarczej w kraju i podejścia Polaków do elektromobilności” zostało przygotowane przez KANTAR dla ElectroMobility Poland i przeprowadzone w lipcu br. Zdaniem 46 proc. ankietowanych rozwój polskiej marki samochodów elektrycznych spowoduje większą dostępność cenową elektryków, a dla 40 proc. wpłynie na szybkość budowania infrastruktury ładowania. Z kolei 20 proc. uważa, że przełoży się to na rozwiązania legislacyjne podnoszące popularność aut elektrycznych.
Na naszych oczach zmienia się także motoryzacja m.in. projektowanie, produkcja, zakup i użytkowanie samochodów. W 2030 r. większość samochodów wyjeżdżających z fabryk będzie już elektryczna. To bardzo bliska przyszłość, w którą chcemy, by wpisała się polska marka samochodów elektrycznych Izera
– skomentował wyniki badania Piotr Zaremba, prezes EMP.
Więcej: Businessinsider