Badanie Kantar dla EMP: 79 proc. Polaków chce by Polska posiadała własną markę samochodów elektrycznych

Jak wynika z badania KANTAR przygotowanego dla ElectroMobility Poland, dla 32 proc. badanych elektromobilność jest szansą rynkową dla stworzenia nowej, polskiej specjalizacji. I choć 13 proc. uważa, że brakuje nam doświadczenia w temacie elektromobilności, to 79 proc. Polaków chce, by Polska posiadała własną markę samochodów elektrycznych.

Badanie oceny sytuacji gospodarczej w kraju i podejścia Polaków do elektromobilności” zostało przygotowane przez KANTAR dla ElectroMobility Poland i przeprowadzone w lipcu br. Zdaniem 46 proc. ankietowanych rozwój polskiej marki samochodów elektrycznych spowoduje większą dostępność cenową elektryków, a dla 40 proc. wpłynie na szybkość budowania infrastruktury ładowania. Z kolei 20 proc. uważa, że przełoży się to na rozwiązania legislacyjne podnoszące popularność aut elektrycznych.

Na naszych oczach zmienia się także motoryzacja m.in. projektowanie, produkcja, zakup i użytkowanie samochodów. W 2030 r. większość samochodów wyjeżdżających z fabryk będzie już elektryczna. To bardzo bliska przyszłość, w którą chcemy, by wpisała się polska marka samochodów elektrycznych Izera

– skomentował wyniki badania Piotr Zaremba, prezes EMP.

Więcej: Businessinsider

Najczęściej czytane

AC/DC – ładowanie prądem stałym lub przemiennym

Czytaj więcej

Czy auto elektryczne ma standardowy akumulator 12V?

Czytaj więcej

Jak działa hamowanie w autach elektrycznych?

Czytaj więcej

Czy e-samochody mają skrzynie biegów?

Czytaj więcej

Przestronność, design, nowoczesne technologie – czym wyróżnia się Izera?

Czytaj więcej

Izera otwiera się na potencjalnych dostawców

Czytaj więcej