10 mln na elektromobilność czeka – NFOŚiGW wspiera samorządy

Rozwój elektromobilności to nie tylko stymulowanie rynku aut zeroemisyjnych. To także działania samorządów. Aby ułatwić włodarzom gmin i powiatów podejmowanie prac na rzecz np. elektryfikacji taboru transportowego, przygotowane zostały specjalne środki. Jednostki mogą otrzymać od NFOŚiGW nawet 100 tysięcy złotych na opracowanie strategii e-rozwoju. W skali Polski projekt ma wartość 10 milionów złotych.

O środki mogły się starać  jednostki samorządu terytorialnego, takie jak powiaty, gminy lub ich związki. Wysokość dofinansowania zależy przede wszystkim od wielkości podmiotu. I tak małe lub średnie miejscowości mają szansę na uzyskanie kwoty około 50 tysięcy złotych. Duże mogą otrzymać nawet 100 tysięcy złotych. Bardzo ważny jest fakt, że pieniądze uzyskane za pośrednictwem Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej mogą nawet w 100% pokryć koszty kwalifikowane związane z realizacją projektu.

Na co konkretnie powinny zostać wydatkowane te środki? Samorządy mogą w ten sposób dofinansować przygotowanie strategii rozwoju elektromobilności np. w ujęciu elektryfikacji miejskiego taboru transportowego. Strategia ta jest o tyle kluczowa, że po wprowadzeniu w życie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, stała się ona podstawą działań jednostek samorządowych na polu stymulowania działań ograniczających emisję szkodliwych związków do atmosfery.

Wnioski napływające do NFOŚiGW będą oceniane pod kątem kilku kryteriów. Jak można wyczytać w informacjach zamieszczonych na stronie internetowej Funduszu, jednym z ważniejszych wymogów jest m.in. „realność harmonogramu działań mających na celu wdrożenie strategii rozwoju elektromobilności, innowacyjność rozwiązania będącego rezultatem projektu, dostosowanie taboru oraz infrastruktury transportowej do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także wpływ realizacji strategii na poprawę jakości powietrza”.

Choć pierwotnie zakładano, że wnioski w ramach programu samorządowcy będą mogli składać do 7 grudnia 2018 roku, ostatecznie NFOŚiGW zdecydował się na wydłużenie tego terminu do 4 lutego 2019 roku.
 

Najczęściej czytane

AC/DC – ładowanie prądem stałym lub przemiennym

Czytaj więcej

Czy auto elektryczne ma standardowy akumulator 12V?

Czytaj więcej

Jak działa hamowanie w autach elektrycznych?

Czytaj więcej

Czy e-samochody mają skrzynie biegów?

Czytaj więcej

Przestronność, design, nowoczesne technologie – czym wyróżnia się Izera?

Czytaj więcej

Izera otwiera się na potencjalnych dostawców

Czytaj więcej